dimarts, 2 de juliol del 2013

GRAN MAJORIA DEL PLENARI MANACORÍ A FAVOR DEL MANIFEST

Tan sols els 3 regidors del Partit Popular es posicionen en contra del manifest, amb un discurs tan pobre i sense arguments que ha semblat ridícul. Els 18 regidors i regidores restants dels diferents partits, li  han donat suport.

M A N I F E S T

Les APIMAS signants i la PLATAFORMA PER A L’EDUCACIÓ volem defensar la qualitat de l’ensenyament en tots els seus àmbits, promoure l’educació com a eina per a la cohesió social, que garanteixi la igualtat d’oportunitats i la formació integral de les persones, i per això mateix volem mantenir el model lingüístic actual, en la llengua pròpia, la catalana, com a eina d’integració i d’adquisició de l’aprenentatge de les llengües oficials.

Per això ens oposam a l’aplicació del Decret de tractament integrat de llengües (TIL), per considerar-ho una mesura improvisada, feta sense una planificació seriosa, fonamentada i esgraonada, sense cap tipus de suport pedagògic, que no garanteix, en absolut, una millora de l'ensenyança de la llengua anglesa; que suposarà una minorització de la llengua catalana, i que implicarà una rebaixa de la qualitat de l’ensenyament de les matèries troncals impartides en anglès, tant pel nivell de comprensió de l’alumnat com pel nivell de domini d'aquesta llengua exigit als docents.

Entenem que les dades donen la raó al sistema actual:

· Perquè els resultats al final del cicle obligatori demostren que el coneixement de castellà i català són gaire bé idèntics en totes dues llengües (de fet, la darrera memòria publicada del Consell Escolar de les Illes Balears apunta a la necessitat d’aprofundir en el model d’immersió per garantir l’aprenentatge real del català entre la població escolar). Aleshores, la culpa del fracàs escolar no és la immersió lingüística, com alguns afirmen.
· Perquè en els centres educatius de les Illes ja existeix ac-tualment un model d’educació plurilingüe, que cada centre ha anat adaptant a la seva realitat i possibilitats.
· Perquè pedagògicament no hi ha paràmetres que indiquin la necessitat d’un canvi d’orientació, perquè sembla que només es pretén derogar la normativa vigent, sense garantir que aquest nou sistema, sense fonamentació científica avalada, suposi cap benefici per a la formació de la nostra societat del demà i que pot tenir uns efectes imprevisibles.
* Perque es tracta d'un canvi que ens volen imposar des de l'administració sense més opcions
Diem imposar perquè el Decret 15/2013, de 19 d’abril, de tractament integrat de llengües, no té el suport pedagògic ni científic de la Universitat; perquè s’oposa a la Llei de Normalització Lingüística, la qual assegura el coneixement i l’ús progressiu del català com a llengua vehiclar en l’àmbit de l’ensenyament; perquè s’ha fet de forma accelerada, sense reflexió ni diàleg amb la comunitat educativa, que s’hi ha mostrat de forma contundent en contra; perquè es vol implantar a escarada, sense els recursos materials, econòmics i professionals necessaris…

Per tot el que hem dit, ens oposam al TIL i ens oposam a les retallades, per entendre l’educació com a pilar bàsic d’una societat justa, amb valors i democràtica.
Moltes gràcies a tothom per esser avui aquí i a totes les persones que han dedicat el seu temps a aquesta reivindicació... moltes gràcies per tot!
Us convidam a que vengueu amb nosaltres i que pares, mares, mestres, professors i professores, alumnat i ciutadans en general, agafem el dret de poder dir i expressar la nostra opinió i reclamar el que pensam que és just!!