La jornada d'ahir iniciava un llarg itinerari d’actes
per totes les Illes. Hem començat a Manacor i volem que la nostra veu se
senti per tot arreu. Així ho anuncià el manifest que ahir sonava fort des del
cadafal que va concentrar l’atenció dels centenars d’assistents a la Festa per l’Educació que ahir es va celebrar a la plaça Ramon Llull de Manacor durant tot el dia.
“Avui som aquí per fer renou i per dir ben fort que
n’estam farts, perquè la Conselleria ni escolta ni negocia, augmenten
les mentides descarades i malintencionades i el Govern aplica unes
retallades mai vistes mentre creix la pressió i ens fa encarar un TIL
inaplicable, que provoca més fracàs i més conflictes a les aules”, seguí
el manifest que llegiren Pere Grimalt, en nom dels pares i mares
d’alumnes, i el professor Harmut Bosmann.
Abans de l’acte més reivindicatiu de la jornada,
els tallers, la música, l’animació, el teatre i la pintura prengueren
protagonisme a la plaça que els manacorins coneixen com el Mercat. Els
assistents a la festa que organitzà la Plataforma per l’Educació amb els
suport de desenes d’entitats de Manacor pogueren participar en tallers
de maquillage, decoració i manualitats diverses.
Després la companyia teatral Neo Rural escenificà un espectacle pensat
especialment per a la festa d’ahir, que va incloure una edició del
noticiari NA-DA amb el ministre Wert com a notícia del dia. No fou fins que la plaça sencera acabà de cantar L’estaca, de Lluís Llach, que començà la lectura del manifest.
“Manacor és, ha estat i serà referent i capdavanter en la defensa
d’una educació pública, de qualitat i en català tant en els centres
públics com en els concertats. Ara mateix som dels darrers de l’Estat i
d’Europa en inversions educatives. Volem unes polítiques que afavoreixin la implicació i la
participació real i efectiva de les famílies. Volem que es rectifiquin
les lleis que ho impedeixen i reclamam millorar la formació del
professorat, incentivar la investigació i un millor sistema de beques”,
reclamà des de Manacor la Plataforma per l’Educació.
“El problema del qual parlam no és només un
problema d’aules o de mestres, no és un problema secundari, no és una
simple qüestió d’estil”. Ens jugam una mica més en aquest conflicte,
perquè la qualitat, l’autonomia i la llibertat en l’ensenyament són la
base de la participació democràtica i de la convivència paciífica”, continuà el manifest. I amb el convenciment que “l’escola ha de funcionar perquè funcioni la societat!”
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada